جلیل دارا: اصرار نظام برای حضور مردم در انتخابات نقطه قوت است

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با بیان اینکه اصرار نظام برای حضور مردم در انتخابات نقطه قوت است، گفت: جمهوری اسلامی کارنامه درخشانی در انتخابات ۱۴۰۲ به دست آورد. اصرار نظام برای حضور مردم در انتخابات نقطه قوت است.

جلیل دارا رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به حضور درخشان مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: معاندین قبل از انتخابات برآوردهای خلاف واقع از حضور مردم داشتند. وی به نقش دشمنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت، گفت: شبکه‌های معاند از دیرباز در صدد تخریب جمهوری اسلامی بودند. دشمن در همه عرصه‌ها به دنبال سنگ‌اندازی و تضعیف جمهوری اسلامی بود. رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور افزود: مخالفین جمهوری اسلامی ادعا می‌کردند انتخابات ۱۴۰۲ با مشارکت پایین رقم خواهد خورد. اکنون که نظام بدون هیچ اخلالی توانست به خوبی انتخابات را اجرا کند؛ آن‌ها سناریو جدیدی در راستای تخریب جمهوری اسلامی کلید زدند.
دارا خاطر نشان کرد: برخی اقلیت‌های سیاسی این انتخابات را تحریم کردند. انتخابات ۱۴۰۲ نشان داد که جمهوری اسلامی مسیرش را طی می‌کند و در این حرکت مقید به افراد، جریان و گروه خاصی نیست. در این خط سیر القا ناامیدی توسط دشمنان یک امر عادی است.وی در ادامه‌ تشریح کرد: کشورهای اروپایی آسیا را متهم به عدم دموکراسی می‌کنند. در حالی‌که انتخابات نماد دموکراسی در هر کشوری است. کشورهای غربی در حالی داعیه دموکراسی دارند که مردم ایران را از شرکت در انتخابات باز می‌داشتند و آن‌ها را دعوت به عدم مشارکت می‌کردند. عملکرد این کشورها نشانگر وجود دموکراسی در ایران است.رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با اشاره به تأثیر تحریم‌ها و تهدیدها بر حضور مردم، گفت: پایه و بنیان حکومت اسلامی مردم هستند. آمار ۴۰ در صد با توجه به شرایط موجود از جمله تحریم‌های ظالمانه ای که در حق مردم روا داشتند آمار بسیار خوبی است. دشمنان و مدعیان دموکراسی به آمار مشارکت در انتخابات‌ کشورهای خود بپردازند. کشورهایی که هیچ تهدید و تحریمی عليه آن‌ها وجود ندارد.
دارا یادآور شد: اگر مشارکت در انتخابات ۱۴۰۲ بیش از ۶۰ در صد هم بود باز هم دشمنان نقشه جدیدی برای محکومیت جمهوری اسلامی اجرا می‌کردند. بنابراین مردم و مسئولین ما نباید مرعوب تبلیغات دشمنان شوند. وی با بیان اینکه اصرار نظام برای حضور مردم در انتخابات نقطه قوت است، تاکید کرد: جمهوریت و اسلامیت بال‌های نظام هستند. اصرار نظام برای حضور مردم در انتخابات نقطه قوت است. مردم همیشه در همه عرصه‌ها و زمان‌ها حضور داشتند. در هر حال این بار هم دشمن شکست خورد. مطلوب دشمن که مشارکت زیر ۳۰ در صد بود، محقق نشد. بر خلاف میل دشمنان جمهوری اسلامی کارنامه درخشانی در انتخابات ۱۴۰۲ به دست آورد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید