از نکات نظام حکمرانی در کشور مستلزم تربیت نیروهای متخصص و متعهد می باشد

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور در نشست با نمایندگان معاونت ها، گروه ها و سازمان های تابعه وزارت کشور: از نکات نظام حکمرانی در کشور مستلزم تربیت نیروهای متخصص و متعهد می باشد.
نشست ریاست محترم مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با نمایندگان معاونت ها، گروه ها و سازمان های تابعه وزارت کشور –اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات راهبردی و آموزش کشور، این نشست که با حضور دکتر جلیل دارا ریاست مرکز مطالعات راهبردی و آموزش کشور، دکتر براتی معاون آموزشی، دکتر گودرزی معاون پژوهشی مرکز مطالعات راهبردی و جمعی از نمایندگان معاونت ها، گروه ها و سازمان های تابعه وزارت کشور در سالن آمفی تئاتر ساختمان شهید باکری برگزار شد.
دارا بیان داشتند: در هر دستگاه آموزش پرسنل و نیروی انسانی بحث بسیار راهبردی برای مدیران آن سازمان ها و دستگاه ها به شمار می رود. در واقع بحث اصلی یا رکن اساسی حکمرانی، نیرو انسانی و کارشناسان می باشد. اگر نیروی انسانی خوبی در آن مجموعه وجود داشته باشد در عرصه حکمرانی و کشور داری موفق عمل می کنیم به عبارتی رمز موفقیت حکمرانی قوی و موفق تربیت نیروهای متخصص و متعهد می باشد و اگر نیروی انسانی ماهر و متخصص و کارآمد نباشد حکمرانی دچار نقص و مشکلاتی می شود که باعث ایجاد نقص در چرخ دنده های بروکراسی خواهد شد و در ادامه ناکار آمدی را به بار خواهد آورد.
وی عنوان کردند: الحمدالله در مجموعه وزارت کشور نیروهای با استعدادی داریم که دل سوز انقلاب هستند و از طرفی وزیر محترم کشور بر اهمیت بحث آموزش نیروی انسانی تاکید زیادی دارند که این نشان از اهمیت دار بودن این مسئله و عمق نگاه استراتژیک ایشان را می رساند.
وی اظهار داشتند: با توجه به اینکه تغییر سریع تحولات که تکنولوژی نیز در این امر نیز بی تاثیر نمی باشد نیازمند نگاه استراتژیک به مسئله آموزش و توانمد سازی است. یکی از مهم ترین مسائل آموزش، بحث جانشین پروری می باشد. چه زمانی جانشین پروری جواب می دهد؟ زمانی که بتوانیم استعدادها را شناسایی کنیم و آنها را توانمند و مهارت آفرین کنیم و به آنها آموزش های لازم داده شود. آموزش در جانشین پروری خیلی مهم است.
دارا ریاست مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور ادامه دادند: نکته دیگر استفاده از ظرفیت نخبگان در وزارت کشور می باشد. ما باید به سهم خودمان و با توجه به سیاست های وزارت باید در توانمند سازی و آموزش نیروها باید سطح دانش و آموزش همکاران خودمان چند پله ای ارتقاء دهیم.
ایشان در پایان عنوان کردند: مدیریت دانش بحث مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد. کاری که ما در حال حاضر انجام می دهیم ثبت تجربه است تجربه در کنار اطلاعات تحول عظیمی می تواند ایجاد کند کسی که چند سال در یک جایی تجربه داردمی تواند با ثبت تجربه خود آن را به نسل و مدیر بعدی انتقال دهد.
براتی معاون آموزشی مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشوردر ابتدای جلسه با ارائه خلاصه گزارشی از کارهای مهم معاونت آموزشی در جریان برگزاری انتخابات در سال گذشته ، بر اهمیت آموزش نیروهای انسانی متخصص تاکید زیادی داشتند.https://farsnews.ir/M_r7725/1714290667610289073

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید