آخرین هماهنگی ستاد مرکزی اربعین با حضور وزیر کشور انجام شد

وزیر کشور در آخرین نشست ستاد مرکزی اربعین ۱۴۰۲ گفت: همه دستگاه‌ها و کمیته‌ها باید به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی به زایران اربعین باشند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی عصر دوشنبه در این نشست پس از استماع گزارش استانداران استان‌های ذیربط و مسوولان هفت کمیته مربوطه تاکید کرد: همه امکانات باید به گونه‌ای ساماندهی شود تا از روز اول صفر خدمات رسانی مناسب و ۲۴ ساعته را به زوار داشته باشیم.

وی با تشکر از اهتمام و برنامه ریزی های انجام شده توسط نهادهای مختلف گفت: گزارش ها و بازدیدهای میدانی نشان می دهد وضعیت از جمله در مورد حمل و نقل زایران مناسب است .

وزیر کشور با اشاره به تمهیدات انجام شده برای صدوربه موقع گذرنامه از جمله گذرنامه های زیارتی اظهار داشت : برای اتباع خارجی نیز تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

دکتر وحیدی امور فرهنگی مرتبط با اربعین را بسیار مهم دانست و تاکید کرد : باید از تمام ظرفیت ها از جمله ظرفیت های مردمی و نهادهای فرهنگی برای تبلیغ و اطلاع رسانی آیین جهانی اربعین استفاده شود.

وی با تاکید بر ساماندهی شفاف و به موقع زایران گفت : استانداران استان های مرزی، فرماندهان قرارگاه اربعین هستند و تمام امور باید زیر نظر آنان و با هماهنگی آن‌ها انجام شود.

در این جلسه مسوولان کمیته های حمل ونقل؛ امنیت و انتظامی؛ گذرنامه؛ فرهنگی؛ ثبت نام و اسکان و تغذیه گزارش هایی از آخرین وضعیت اقدامات انجام شده برای سفر امن و آسان زایران اربعین حسینی ارائه کردند.

شرکت کنندگان در یکصد وشانزدهمین نشست ستاد مرکزی اربعین ضمن تسلیت شهادت و مصدومیت جمعی از هموطنان در اقدام تروریستی حرم شاهچراغ(ع) این جنایت جریانات تروریستی را به شدت محکوم کردند.

حماسه بزرگ راهپیمایی اربعین از روز جمعه مصادف با نخستین روز ماه صفر شروع می شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید